dinsdag 6 september 2011

Introductie

Met dit eerste bericht zou ik graag even de toon aangeven, een paar lijnen schetsen, over mijn blog.
Elke periode in de tijd is een tijd van verandering. Er wordt altijd wel iets nieuws gevonden en iets ouds verloren. Onze tijd is daar geen uitzondering op. Evolutie van de technologie gaat nog altijd verder en de volgende stap is altijd weer ongeloofwaardiger dan de vorige. Oorlog wordt nog altijd gevoerd, zij het nu met andere middelen en op andere plaatsen en voor andere redenen, 'because War, War never changes'. Rampen en voorspoed treffen landen nog altijd en de grens tussen die twee is nooit duidelijk geweest. Mensen zijn nog altijd opgedeeld in rijk en arm, knap en lelijk, wit en zwart, man en vrouw...
Wat ik met deze blog wil doen is, af en toe, er even tussenuit gaan. Mij in een spreekwoordelijk grasveld leggen en naar de hemel turen. En dan één aspect pakken uit het leven en daarmee de hemel invallen. Tussen de wolken door, langs de sterren heen, zoeken naar iets van een waarheid rond die zaken.

Ik zal hier dus geregeld een bericht zetten. Over een specifiek onderwerp of concept. En ik zal daar mijn mening over vormen, anderen hun mening bij proberen betrekken en een idee schetsen van wat de algemene opvatting is die erover heerst.
Daar kom ik dan op mijn volgende punt: Al wie zich geroepen voelt om een reactie te plaatsen op een bericht, om zijn/haar mening te schetsen, om een discussie aan te gaan, om mij te verbeteren, is van harte uitgenodigd om dat te doen.
Ik zou hier graag een soort discussie-blog van maken, waar je naartoe kan komen om jouw inzichten met de wereld te delen en misschien zelfs tot nieuwe inzichten te komen.
Ook nieuwe ideeën om over te discussiëren zijn meer dan welkom.
Ik vraag enkel om respect tegenover elkaars en mijn mening.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten